Bontonfilm zůstává jedničkou v distribuci tuzemských filmů
Se 44% podílem na loňské návštěvnosti českých filmů se Bontonfilm znovu stává jedničkou v distribuci lokální tvorby. Společnost nejenže obhájila dominantní postavení v rámci domácí produkce, ale s 1 806 115 diváků si oproti roku 2023 ještě o 3 % polepšila. Do čela žebříčku divácky nejúspěšnějších snímků poslala Vlny, které se v loňském roce těšily také přízni odborné veřejnosti. Na kontě mají cenu diváků karlovarského festivalu i publika festivalu ve francouzském Arrasu, 14 nominací na Českého lva a americká filmová akademie, která každoročně uděluje nejprestižnější filmovou trofej – sošku Oscara, je vybrala do patnáctky nejlepších zahraničních snímků.
„Není úplně zvykem, že film po pěti měsících od premiéry stále figuruje každý týden na předních příčkách návštěvnosti, což se Vlnám dlouhodobě daří. Film navštěvují diváci napříč věkovými kategoriemi i regiony a velmi dobré ohlasy zaznívají i ze zahraničí. To je pro celou českou kinematografii skvělá zprava. Zároveň se blíží oznámení nominací na Oscary, při kterých budeme Vlnám moc držet palce,“ říká šéf distribuce Bontonfilmu Robert Švec s tím, že ve znamení českých filmů bude pro společnost i rok 2025.
Jen v lednu uvede dva snímky: drama oceňovaných tvůrců Petra Kazdy a Tomáše Weinreba Nikdo mě nemá rád (premiéra 16. ledna) a rodinný film Martyho Pohla Na plech (premiéra 23. ledna). Čtvrtek 6. března bude patřit osvědčenému tandemu Martin Horský a Tomáš Hoffman, kteří jsou podepsaní pod Ženami v běhu a slibují, že jejich novinka Moře na dvoře, bude film, který diváky dobře naladí. A v létě zamíří do kin Kouzlo derby režisérů Petra Kolečka a Vladimíra Skórky (premiéra 17. července). „V Bontonfilmu české produkci dlouhodobě věříme a rádi s českými producenty na jejich filmech spolupracujeme. Doufám, že to mají producenti stejně a že se jim sázka na spojení s námi vyplácí. Ostatně divácký úspěch Vln není ojedinělý, nejnavštěvovanějším filmem roku, který v českých kinech překonal hollywoodské blockbustery, byla i komedie Prvok, Šampon, Tečka a Karel, kterou jsme distribuovali také my,“ dodává Švec.
____
O Bontonfilmu
Na začátku všeho byla kultovní komedie Tankový prapor, která měla premiéru v roce 1991 a byla zároveň prvním soukromým filmem u nás od roku 1945. Snímek měl dokonce i vlastní merch. Ten je dnes samozřejmostí každého projektu z produkce Bontonfilmu, tehdy ale šlo o něco nevídaného. O tři roky později vznikl samotný Bontonfilm coby poskytovatel filmů do kin. Ze společnosti se rychle stal středobod české filmové distribuce. Vydala nejvíc videokazet i DVD u nás, představila vůbec první Blu-ray disk nebo jediný český film na UHD. Na proměnu filmového průmyslu zareagovala digitální transformací a v roce 2020 se plně přesunula do online prostředí. Dnes je komplexním filmovým studiem, uvádí filmy do kin a na internet, produkuje své vlastní tituly, tvoří propagační obsah, ale také vyrábí filmový merch nebo firemní a dárkové předměty. Navíc vlastní největší digitální knihovnu a spolupracuje se světovými platformami Netflix nebo iTunes i těmi lokálními, jako jsou O2TV a Voyo.