Dinner on the stage neboli večeře na pódiu Kongresového sálu
Špičková gastronomie v nevšedních kulisách
Kongresové centrum Praha (KCP) skrývá přes 200 uměleckých děl z různých oborů – textilního, sklářského, malířského i sochařského. Návštěva se však vyplatí i kvůli neobvyklým zážitkům. Jedním z nich je tzv. „Dinner on the Stage“, večeře na pódiu největšího sálu KCP, která návštěvníky vtáhne do dění podle jejich gusta. Mohou si užít adrenalinovou akrobatickou show moderního cirkusu, nechat se okouzlit vybraným umělcem z opačné perspektivy (umělec performuje v hledišti, z něhož přechází na pódium s hosty), nebo si dopřát večeři v kulisách oblíbeného představení. Scéna rockové show nebo jiného představení na míru dodá náboj každému firemnímu eventu. Speciální večer až pro 150 osob probíhá v režii Zátiší Cateringu, který pro hosty připravuje kvalitní pochoutky z lokálních surovin s možností párování vína. Vzrušující gastronomický zážitek v nevšedních kulisách sálu vyhledávaného světovými hvězdami, je nezapomenutelnou událostí. „S touhou po originálním zážitku roste i zájem firemních klientů. Schopnost uchvátit obchodního partnera, nebo poděkovat zaměstnancům večeří na velkolepém jevišti se ukazuje jako skvělá alternativa klasických eventů,“ láká na jedinečný zážitek Roman Sovják, Obchodní a marketingový ředitel centra.
Prvotřídní catering
Exkluzivní interiéry nejen pro VIP setkání
KCP klientům nabízí i klasičtější formy firemních akcí. Jako hostitele významných mezinárodních eventů si jej volí profesionálové z celého světa. Špičková úroveň služeb, kvalitní technické zázemí, audio-vizuální technika, wifi infrastruktura i digitální navigační systém jsou pro organizátory akcí klíčovými parametry pro výběr hostitelské destinace. Firmy si mohou vybrat klasickou variantu eventu s pronájmem prostor a cateringem, uzavřená jednání, či si dopřát VIP Board meeting. Centrum mimo kvalitního zázemí a bezchybného servisu nabízí také jedinečné prostory. Jedním z nich je tzv. „Obama room“ – Jižní salónek 2. Pod lustrem z dílny Vladimíra Procházky a bratrů Patakiových se zde setkali např. vrcholní evropští politici s americkým prezidentem Barackem Obamou v roce 2009, v době prvního předsednictví České republiky v Radě EU. Sklářský výtvarník Vladimír Procházka zde dokázal zhmotnit prostor vrstvením světelných trubic ze simaxového skla, které interiéru dodávají punc autenticity, stejně jako křesla stejně jako křesla vyrobená na zakázku.
Jižní salonek 2, tzv. „Obama room“
Vladimír Procházka ve spolupráci s Petrem a Pavlem Patakiovými vytvořil také plastiku Slunce. Tu návštěvníci centra objeví v přízemí centra, ve středové ose točitého ocelového schodiště. Kompozici z roku 1980 tvoří obří kulatá plastika ze zlatých skleněných koulí, kterou o tři patra výše doplňuje stejný půlkulový lustr, jaký je umístěný v Jižním salónku 2. Unikátní umělecká díla neztratila nic ze své krásy a funkčnosti ani po více než 40 letech od svého vzniku. Přesně, jak Procházka zamýšlel. Pokud klient pro svou akci zvolí formu uzavřeného jednání, bude mít pouze pro své potřeby k dispozici VIP vstup sousedící s jedinečnou plastikou. Příležitostí prohlédnout si Procházkovo dílo v detailu tak bude více než dost.
Plastika Slunce
Čtyřprocentní zákon dodal Pakulu velkorysý design
Originální prostory pro jednání nabízí i Jižní salónek 1, přezdívaný jako „Schwarzenegger room“. Arnold Schwarzenegger zde v roce 2015 natočil reklamu na hru pro mobilní telefony Mobile Strike. Virtuální bojiště z reklamy je však především unikátním interiérem s mnoha uměleckými prvky. Nejvýraznější z nich je lustr Františka Víznera, českého výtvarníka, který byl za svůj umělecký přínos uvedený do Síně slávy českého designu. Osvětlení kopírující tvar stolu tvoří stovky skleněných dutých koulí zavěšených na kovových tyčí, které doplňuje žebrové lemování. Originalita prostoru je podtržená také textilními tapetami Josefa Mullera.
Jižní salonek 1, tzv. „Schwarzenegger room“
Do umělecké výzdoby centra, mezi kterou patří i prvky využité v salóncích, jeho stavitelé mohutně investovali díky „čtyřprocentnímu“ socialistickému zákonu. „Když se v roce 1975 začal Palác kultury stavět, platil zákon, který ukládal, aby z celkového rozpočtu na výstavbu putovala 4 % na uměleckou výzdobu. Protože celkový rozpočet stavby byl tak velký, že by za tyto peníze mohlo být postaveno sídliště pro 10 000 obyvatel, Kongresové centrum Praha získalo opravdu velkorysý design a umělecká díla,“ osvětluje Hana Obrázková, Senior manažerka pro klíčové zákazníky, která se mnohdy ocitá v roli průvodkyně při veřejných prohlídkách KCP např. v rámci projektu Zažij Prahu.
Zoom s překrásným výhledem na Prahu
Foyer dominuje Žena s holubicí
Návštěvníky, ať už z řad veřejnosti či firemních klientů, uchvátí i pětimetrová skleněná plastika Žena s holubicí od manželů Stanislava Libenského a Jaroslavy Brychtové, umístěná na kovovém podstavci ve foyer před Kongresovým sálem. Manželé často využívali technologii taveného skla, kterému vdechovali umělecký rozměr a objevovali možnosti barevných proměn skla různých tlouštěk. Jejich průkopnická odvaha byla často oceňovaná u nás i v zahraničí. Žena s holubicí, původně nazvaná Mírové poselství, působivě doplňuje velkorysý prostor foyer, který dává vyniknout jejímu nádhernému provedení i barevným efektům tvořenými světlem dopadajícím na skleněný povrch plastiky. Kongresové centrum v nočních hodinách dílo uměle nasvěcuje, čímž ještě zvýrazňuje mistrnou práci autorů. „Nenabízíme jen skvělý servis, ale i okouzlující atmosféru. Představte si společenskou akci, která stovky účastníků okouzlí i jedinečným panoramatickým výhledem na noční osvětlenou Prahu, v prostorách, kde se umění setkává s inovací a skvělou gastronomií. Kongresové centrum Praha je pro firemní eventy trefou do černého,“ uzavírá Sovják.
Kongresový sál s kapacitou 2 764 míst
Foyer a Žena s holubicí