18. ledna 2025, svátek má Vladislav
Absolut vodka uvádí limitovanou edici Andy Warhol

Absolut vodka uvádí limitovanou edici Andy Warhol

Značka Absolut představuje ve spolupráci s Nadací Andyho Warhola limitovanou edici lahve inspirovanou znovuobjevením Warholovy malby „Absolut blue“. Nová lahev, která symbolizuje sílu vyjádření a pokroku v umění, přichází téměř 40 let po první spolupráci Absolut Vodky s americkým umělcem. Vizuálně atraktivní lahev nabízí díky kombinaci designových prvků a skla fascinující pohled na umělecké dílo.

absolut-eoy24-ecom-tile-4-original.png

Značka Absolut vždy věřila, že umění má moc spojovat lidi bez ohledu na rozdíly. Tento přístup má své kořeny už v roce 1985, kdy se Andy Warhol stal prvním umělcem, který vytvořil umělecké dílo inspirované charakteristickou siluetou lahve Absolut ve stylu lékárenských lahviček. Jeho původní dílo „Absolut Warhol“ – lahev Absolut namalovaná zářivými barvami na černém pozadí – je považováno za ikonické. Po celá desetiletí kolovaly zvěsti o existenci druhého obrazu Absolut Warhol, které však zůstávaly nepotvrzené až do roku 2020, kdy byla na aukci znovuobjevena malba „Absolut blue“. Při prokazování jejího původu byl nalezen i původní kontrakt, který potvrdil, že byly skutečně objednány dvě malby. Dnes je tento obraz součástí kolekce Absolut Art a bude odhalen 17. října 2024 ve stockholmském Spritmuseu jako ústřední dílo nové výstavy „Andy Warhol, Money On The Wall“, jejímž kurátorem je renomovaný historik umění a Warholův životopisec Dr. Blake Gopnik.

Warholův umělecký odkaz dodnes překračuje kulturní a společenské hranice a vytváří prostor, kde se mohou lidé z různých prostředí spojit a vést diskuze zpochybňující zavedené normy. Ve spolupráci s Nadací Andyho Warhola vzdává značka Absolut poctu znovuobjevené Warholově malbě „Absolut blue“ a obnovením původního partnerství zdůrazňuje transformační sílu kreativity v umění.

absolut-warhol-kv-lifestyle-version-1x1-1.jpg

O lahvi

Tato limitovaná edice se díky mnohovrstvému sítotiskovému provedení vyznačuje vizuálně uměleckým designem. Lahev kombinuje vnitřní i vnější designové prvky a oživuje Warholovu znovuobjevenou malbu „Absolut blue“ z roku 1985 tím, že při pohledu skrze sklo zvětšuje její detaily. Každý odstín modré byl pečlivě extrahován z původní malby, čímž se dosáhlo výrazné podobnosti s originálem. Díky samotné lahvi Absolut Vodky je docíleno ohromujícího efektu – živé a intenzivní barvy se mění v závislosti na úhlu pohledu a světelných podmínkách a vrstevnatý design lahve zdůrazňuje jemné textury a detaily malby. Konečné prvky zahrnují podobiznu samotného Warhola spolu s jeho originálním podpisem.

absolut-warhol-the-other-half-1x1.png

Deb Dasgupta, viceprezidentka pro globální marketing značky Absolut Vodka, ke spolupráci a uvedení limitované edice řekla: „Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat s Nadací Andyho Warhola na opětovném představení tohoto nadčasového uměleckého díla Absolut Warhol veřejnosti. Přijímáme naše hodnoty inkluzivity a odhodlání podporovat kulturu neomezeného kreativního vyjádření. Naším cílem je sjednotit různé hlasy a podnítit smysluplné diskuze, abychom inspirovali pozitivní změnu prostřednictvím transformativní síly umění. S lahví limitované edice nabízíme spotřebitelům po celém světě možnost stát se součástí dědictví Absolut Warhol a vlastnit jeho umělecké dílo.“

Michael Dayton Hermann, ředitel pro licencování, marketing a prodej Nadace Andyho Warhola, doplňuje: „Naše spolupráce s Absolut Vodkou oslavuje Warholův trvalý umělecký odkaz a kulturní vliv, vycházející z jeho víry v sílu umění podněcovat myšlenky a inspirovat změny. Jsme nadšeni, že tato kampaň ožívá a oslovuje nové generace, aby se do jeho odkazu zapojily svým vlastním způsobem. Výtěžek z této významné spolupráce velkoryse podpoří filantropickou činnost Nadace Andyho Warhola při naplňování jejího poslání posouvat vizuální umění a projekty, které zpochybňují status quo.“

Limitovanou edici Absolut Warhol zakoupíte za 439 Kč třeba na www.prestigeselection.cz

originalsizejpeg-absolut-warhol-still-life-10-version-4x5-1.jpg

Koktejl inspirovaný Warholem

Koktejl vytvořený speciálně k této spolupráci je inspirován Warholovou vášní pro sladkosti a jeho láskou ke kukuřičným lupínkům. Absolut Warhol’s Milk Punch – směs Absolut Vodky a kakaového másla, jemného banánového likéru, svěžího citronového džusu a mléka infuzovaného kukuřičnými lupínky – překonává klasiku a nabízí jedinečný chuťový zážitek. Spotřebitelé mají možnost nahlédnout do zákulisí a tento jedinečný signature koktejl si sami připravit. Stačí naskenovat QR kód na boku lahve.

Krátký film

V rámci spolupráce natočil renomovaný mexický režisér a fotograf Santiago Sierra Soler krátký film, který zachycuje, jak znovuobjevený obraz překračuje kulturní odkaz vodky Absolut a umělce Andyho Warhola. Film inspirovaný Warholovými modrými tahy štětcem a doprovázený remixovanou verzí písně „20th Century Boy“ od T. Rex kombinuje minulost s přítomností prostřednictvím ikonických odkazů na společnou historii vodky Absolut a umělce Warhola.

O kolekci Absolut Art

Andy Warhol namaloval obraz Absolut Warhol v roce 1985. Ten se stal prvním reklamním dílem kolekce Absolut Art a znamenal začátek propojení značky Absolut se světem umění. Warhol následně doporučil Keitha Haringa, aby i on interpretoval lahev Absolut Vodky. Mezi lety 1985 a 2004 vytvořilo více než 550 umělců přes 850 děl. Kolekce Absolut Art má své stálé místo ve Spritmuseu ve Stockholmu a zahrnuje obrazy, grafiky, fotografie, nábytek, módu i řemeslné výrobky – všechny byly použity v kampaních pro Absolut Vodku.

Obrazy a objekty ve sbírce spojuje to, že každý z nich zobrazuje ikonickou lahev Absolut Vodky. Díla byla vytvořena jako součást strategie budování a komunikace značky v době spojené s newyorským klubem Studio 54 a třpytivými diskokoulemi, prvními oběťmi epidemie AIDS, pádem Berlínské zdi nebo vznikem IT. Všechna díla vytvářejí nuancovaný portrét kulturních trendů a vývoje za tři desetiletí.

originalsizejpeg-absolut-warhol-still-life-13-version-4x5-1.jpg

Nové vydání

FACEBOOK

INSTAGRAM

ČTĚTE DÁLE

SIR HOTELS OTEVŘOU PRVNÍ ČESKOU POBOČKU SIR PRAGUE

Amsterdamská hotelová síť Sir Hotels s hrdostí oznamuje otevření Sir Prague, první pobočky této značky v České republice, které proběhne 17. března. Hotel se nachází v pulzující pražské části Nové Město, v blízkosti známého Tančícího domu a řeky Vltavy. Na pěti podlažích historické budovy v ulici Náplavní nabídne svým budoucím hostům ubytování v 76 pokojích.

Lisa Gerrard z Dead Can Dance a Jules Maxwell přivezou do Prahy dechberoucí show Burn

„Její nejlepší deska za mnoho let,“ píše server Louder Than War o albu Burn, které Lisa Gerrard (Dead Can Dance) nahrála spolu s irským skladatelem Julesem Maxwellem. Oba teď přijedou jedinečnou nahrávku představit naživo do Prahy a slibují zvukově masivní a vizuálně dechberoucí zážitek.

iQLANDII čeká rok změn, inovací a nových příležitostí

Science centrum iQLANDIA v roce 2024 přivítalo 495 tisíc návštěvníků, což představuje meziroční nárůst o 2 %. Centrum pod Ještědem, kde se prolíná zábava s neformálním vzděláváním, si zároveň připomnělo 10. výročí otevření iQLANDIE a 20. výročí iQPARKU. Rok byl ve znamení rozšiřování expozic a nových vzdělávacích programů, přičemž důraz byl kladen na aktuální témata, jako jsou umělá inteligence, udržitelnost a aktivity pro návštěvníky všech generací.

Farmářská tržiště Náplavka a Kubáň zahajují novou sezonu. Oba trhy odstartují 1. února

Prvním pražským farmářským trhem pod širým nebem, který v letošním roce přivítal zákazníky už v polovině ledna, byl Heřmaňák. Ten je otevřen pravidelně každou sobotu na Řezáčově náměstí v Praze 7. V sobotu 1. února se k němu přidají hned dva další – farmářský trh Náplavka v Praze 2 a farmářský trh Kubáň v Praze 10.

NICE TO FIT YOU. Krabičky, co Vám sednou!

Pražané (a lidé žijící v okolí hlavního města) se od roku 2023 mohou stravovat díky značce Nice To Fit You. Napsat však, že se jedná o krabičkovou dietu, by nebylo úplně přesné. Ano, je to jídlo, které klienti dostávají domů nebo do práce v krabičkách. Nice To Fit You je však od běžných krabičkových diet dost odlišné. O tom, v čem je toto stravování jiné, jsme si povídali se šéfem marketingu Petrem Podlešákem.

První premiéra letošní sezóny v Městském divadle Kladno, Dva úplně nazí muži, jsou víc než jen komedie!

Úspěšnou komedii o útrapách hroutícího se manželství a o tenkých hranicích pravdy a fikce napsal Sébastien Thiéry roku 2014, ale její finální podoba vyrostla až z první inscenace v pařížském divadle Théâtre de la Madeleine. Svižně vedený a herecky živý text hry je i proto otevřený širokým možnostem tvůrčí interpretace, čehož ve svém činoherním debutu využil také režisér Filip Renč: „Pro kladenské nastudování jsem ve scénáři udělal menší úpravy, vnesl svůj úhel pohledu a přidal linku psychologické, skoro až detektivní povahy. Ona tam byla schovaná od začátku, já ji jen objevil a trochu rozpracoval, takže inscenace bude mít o trochu jiný konec a jiné vyznění. Jako banální taškařice to opravdu jen vypadá.“
Tato stránka používá soubory cookies a bez nich nemusí fungovat správně. Povolte prosím soubory cookies ve Vašem prohlížeči.